"Καλά, είναι πιο λεβέντες οι Κρητικοί από τους υπόλοιπους Έλληνες;" . Δε θυμάμαι ποιος το είπε αλλά είναι εύλογη η απορία. Χθες ο Λαζόπουλος, αναφερόμενος στην οπλοκατοχή στη... "λεβεντογέννα", σχολίασε καυστικά: "Γιατί μόνο οι Κρητικοί να έχουν όπλα; Οι Λαρισαίοι, δηλαδή, τι έχουν; Οι Καρδιτσιώτες; Οι Τρικαλινοί;"
Τα Ζωνιανά θα αποτελούν πλέον τον νέο αποδιοπομπαίο τράγο μας. Και δικαίως. Εκείνοι όμως που ανέχονταν ΄-αν όχι υπέθαλπαν- τη μαφία των λίγων αγροίκων και αποκτηνωμένων, αυτοί είναι άμοιροι ευθυνών; Ρεαλιστικά, στην Ελλάδα, ναι! Αυτοί οι τελευταίοι -κρητικής καταγωγής βουλευτές, δημοτικοί άρχοντες κ.α.- περιφέρουν τη μουτσούνα τους στους τηλεοπτικούς σταθμούς και με ασυναρτησίες προσπαθούν να δικαιολογήσουν -στην καλύτερη περίπτωση- το στρουθοκαμηλισμό τους.
Δε σας κρύβω ότι το επί δεκαετίες καπέλωμα των Κρητικών στην υπόλοιπη Ελλάδα, πολύ μου τη 'δίνει': Η έννοια του "Κρητίκαρου" (του αδούλωτου και γενναιόφρονα), η "κρητική κουζίνα που άλλη όμοια της δεν υπάρχει", η "κρητική φιλοξενία" κ.ο.κ. επιμελώς και συστηματικά προωθούνται και πέραν της ελληνικής επικράτειας. Με τη βοήθεια και της φυσικής ομορφιάς του τόπου, η εικόνα που έχει στο μυαλό του ο μέσος Ελληνας ή και αλλοδαπός για την Κρήτη είναι τουλάχιστον ειδυλλιακή.
Για τους πλείστους όσους αγράμματους και τραμπούκους που αναπληρώνουν την απαιδευσιά τους με την επίκληση παραδόσεων της εποχής του λίθου, ουδείς λόγος.
"Η οπλοκατοχή είναι παράδοση στην Κρήτη", έλεγε σε ραδιοφωνική εκπομπή ο πρώην Κρητικός βουλευτής Μπαντουβάς, "Δεν μπορούμε να πούμε στον άλλο που έχει ένα όπλο του παπού του από το '40 να το παραδώσει!".
Κε Μπαντουβά μου, δε μιλάμε για αντίκες αλλά για χιλιάδες καλάζνικοφ, που, όσο καλοπροαίρετος κι αν είναι κανείς, δεν μπορεί να θεωρήσει κειμήλια...
Πάνε να παντρευτούν και σκοτώνουν τους καλεσμένους τους με μπαλωθιές... Η αλληλοεξόντωση ίσως τελικά να επιτύχει αυτό που το οργανωμένο ελληνικό κράτος, με τους υπό διάλυση θεσμούς του, δεν έχει καταφέρει: Την αδρανοποίηση των μη υγιών κυττάρων της κοινωνίας.
Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
31 σχόλια:
Συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τα όσα λες. Σε ένα σημείο μονάχα νομίζω πως κάνεις λάθος. "Για τους πλείστους όσους αγράμματους και τραμπούκους που αναπληρώνουν την απαιδευσιά τους με την επίκληση παραδόσεων της εποχής του λίθου, ουδείς λόγος."
Την αγραμματοσύνη και την απαιδευσιά δεν την αναπαράγουν ηθελημένα και συνειδητά οι λαοί, αλλά οι εξουσίες τους.
Στα Ζωνιανά τίθεται θεμελιώδες θέμα Κρατικής Υπόστασης. Είναι η ξεφτίλα του Ελληνικού κράτους, της συντεταγμένης πολιτείας αλλά και όλων μας που θέλουμε να λεγόμαστε σκεπτόμενοι πολίτες.
Και συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία παράγραφο.
N-rose δεν είναι μόνο θέμα εξουσίας η αγραμματοσύνη και η απαιδευσιά...
Εγώ πάλι νομίζω ότι εξαιτίας κάποιων εμπόρων ναρκωτικών φτάνουμε στο άλλο άκρο .
Δίκιο έχεις, niemandrose...Αυτό εννοώ όταν λέω ότι το κράτος και οι θεσμοί δεν έχουν λειτουργήσει προς την κατεύθυνση του εξανθρωπισμού....
Μια στιγμή!
Πάμε να βρούμε δικαιολογίες;
Διότι έτσι μπορούμε να βρούμε πολλές!
Μια ζωή στην Κρήτη η θρασυπουστίαση έχει αναδειχθεί σε μέγιστη αρετή. Από τα όπλα και τα ναρκωτικά μέχρι τις ζωοκλοπές. Σαφέστατα συνεπικουρούμενοι από τους πολιτικούς, για να μην χάσουν ψήφους. Αλλά και πολλοί από τους σοβαρούς Κρητικούς, που δεν τους αρέσει (ορθότατα) η εικόνα που έχει το νησί τους, δεν έχουν κάνει κάτι. Ίσως δεν τολμάνε; Δεν ξέρω.
Σε κατ' ιδιάν συζητήσεις με Κρητικούς φίλους, όλοι κατηγορούν τις συνήθειες και τις πρακτικές αυτές αλλά όλοι συμφωνούν ότι "δεν γίνεται κάτι".
Απλά, όλα τα χαρακτηριστικά των κωλοελλήνων απαντώνται στους Κρητικούς σε μέγιστο βαθμό.
Ας αποσχιστεί, αν το θέλουν!
(ήταν κάποτε ανεξάρτητο κράτος, ως γνωστόν)
..χειρότερα ακόμα... πέρα από την άνωθεν καλλιέργεια της αγραμματοσύνης .. στην περίπτωση της Κρήτης, με όπλο την κολακεία των ηθών και συνηθειών της διαιωνίζεται μια κατάσταση «διαφορετικότητας» που συμφέρει ίσως ορισμένους.. που ανεχόμενοι (και όχι μόνο..) όλα τα χούγια των διαφόρων φατριών και ομάδων καταφέρνουν να τους εκμεταλλεύονται.. το ζητούμενο είναι τα ..ψηφαλάtschα… εννοείται.. Στην περίπτωση της κρητικής κοινωνίας, που ήταν στην πλειονότητα της, χαμηλού μορφωτικού επιπέδου… ο πολιτικός κόσμος που λυμαίνεται το ελληνικό κράτος έχει δείξει τεράστια ανοχή.. είναι και πολλοί οι κρητικοί Άρη μου… Στην περίπτωση μιας άλλης ιδιότυπης κοινωνίας, αυτής των Επτανήσων (που επίσης έχουν υπάρξει και λειτουργήσει είτε ως ιταλικό κλπ έδαφος είτε ως ανεξάρτητα πριν ενωθούν με την Ελλάδα), υπήρξε εντελώς διαφορετικός χειρισμός... απλά έγινε μια «εξίσωση προς τα κάτω» όπου μεθοδευμένα πολεμήθηκαν ήθη και έθιμα… όπου πολλά πολιτισμικά στοιχεία και συνήθειες έσβησαν.. και σε μια περίοδο που το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να πάρει πολλά θετικά στοιχεία έτοιμα.. απλά.. τα εξαφάνισε.. το γιατί είναι μια άλλη ιστορία.. Για να γυρίσουμε στην Κρήτη, η κατάσταση που παρουσιάζουν, και καλά, με έκπληξη τα τηλεοπτικά νέα.. είναι το φανερό κομμάτι του παγόβουνο που περιέγραψε ο n-rose.. είναι το αποτέλεσμα της χρόνιας υπόθαλψης του πρωτογονισμού και η εξύψωση του βλακώδους ντελικανισμού σε στάση ζωής.. με σκοπό να παραμείνει το χαμηλό κοινωνικό status quo.. που τροφοδοτεί την τοπική παραοικονομία που κλείνει πεινασμένα στόματα και που διατηρεί τους ίδιους άχρηστους καλοταισμένους πισινούς στα έδρανα της Βουλής των Ελλήνων.
Από περιέργεια μήκα στο blog της niemandsrose (http://niemandsrose-niemandsrose.blogspot.com/) να δω τι γράφει για το θέμα. Εκεί έγραψα ένα σχόλιο, το οποίο για λόγους αρχής το παραθέτω και στον κήπο:
"Αν στο κείμενό σου όπου γράφεις Κρήτη, Κρητικοί κλπ γράψεις αλβανόφωνοι του Κοσσόβου, ή της ΠΓΔΜ ή Απχάζιοι ή οποιαδήποτε άλλη ομάδα φοβικών νεάτερνταλ που καλύπτονται πίσω από παρερμηνείες της παράδοσης και στρεβλές έννοιες της 'γενναιότητας' (να μαζευτούμε καμιά 40αριά διαταραγμένοι να τα βάλουμε με κάποιαν κακομοίρη που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του) ή της 'τιμής' (θηλυκό της οικογένειας που ξεπαρθενιάστηκε πριν παντρευτεί είναι πουτάνα και θέλει σφάξιμο) κλπ … δεν θα αλλάξει τίποτα στο νόημα του, πίστεψέ με. Σε κάθε περιοχή Ανατολικά των Βαλκανίων θα βρεις πληθώρα τέτοιων γελοίων αναχρονισμών. Δυστυχώς Διαφωτισμό πέρασε μόνο η Ευρώπη."
Guacamole, ήθελα να γράψω ακριβώς αυτά σήμερα, ήμουν σίγουρος, όμως, ότι θα τα έγραφες εσύ. Εννοείται ότι συμφωνώ απόλυτα!
Γιατί χάθηκε ο cantoble?
Ι suspect that ... "mammy didn't treat him well"... :P
Ι suspect that ... "mammy didn't treat him well"... :P
..διότι το πήραν κάτι κύριοι με άσπρες ποδιές..
ΜΑ 8A EIXE ENDIAFERON H APOPSH TOU PANW SE AYTO TO 8EMA!
Είναι άλλο πράγμα οι παραδόσεις ενός τόπου και άλλο η επίκλησή τους για να καλύψει κανείς τις εγκληματικές του ενέργειες. Την χρήση των όπλων για ληστείες, εκβιασμούς και φονικά σαφώς δεν την θεωρώ Κρητική παράδοση. Τα καλάζνικοφ δεν χρησιμοποιούνται ούτε στους γάμους ούτε στα βαφτίσια....Η επαρχία Μυλοποτάμου (υπάρχουν και άλλα χωριά,είναι τα Λιβάδεια είναι το Πέραμα και όχι μόνο τα Ζωνιανά τα οποία βγήκαν στην επιφάνεια τώρα) εξ αιτίας μερικών οικογενειών οι οποίες δρούν ανεξέλεγκτα εδώ και πολλά χρόνια έχουν δημιουργήσει σε ολόκληρη την Κρήτη ένα είδος Μαφίας η οποία για "γνωστούς-άγνωστους" λόγους δεν ξεκληρίζεται.....Αυτές οι οικογένειες έχουν ξεφύγει, δεν μπορεί κανείς να τις παραλληλίζει με αυτό που γνωρίζουμε για το προφίλ των Κρητικών.
Είναι άλλο πράγμα οι αυθεντικές παραδόσεις και άλλο οι εγκληματικές ενέργειες....
Σε τελική ανάλυση προσωπικά δεν πιστεύω πως θα γίνει σε βάθος εκκαθάριση αφού χρειάζεται πολιτική και κοινωνική βούληση για να γίνει αυτό. Και όσον αφορά την πολιτική βούληση δεν υπάρχει τόλμη για ευνόητους λόγους, όσον αφορά την κοινωνική βούληση, υπάρχει φόβος.....και ο φόβος φυλάει τα έρμα.....
"Όσoι τo χάλκεoν χέρι
βαρύ τoυ φόβoυ αισθάνoνται,
ζυγόν δoυλείας ας έχωσι·
θέλει αρετήν και τόλμην
η ελευθερία."
Α.Κάλβoς
Μια είναι η λύση:
Κρητική Πoλιτεία τo 2012 (πoυ λήγει και τo ημερoλόγιo των Μάγια).
Ας κρατήσoυν και τoυς κρητικoύς πoλιτικoύς και τις κρητικές oμάδες!
Πώς λέγεται το γήπεδο μπάσκετ στα Ζωνιανά;
.
.
.
.
.
.
.
Στάδιο Ειρήνης και Φυτείας…
Αλλιώς γνωστό και ως γήπεδο…μπάφ-κετ
Ο/Η denangous είπε...
..διότι το πήραν κάτι κύριοι με άσπρες ποδιές..
Ο/Η poupsi's garden είπε...
Ι suspect that ... "mammy didn't treat him well"... :P
kai o cantoble sas kalosorizei, molis girisa apo taksidi kai eida oti oi timborixoi aneskapsan ton esoteriko tous kosmo kai ebgalan deigmata gia eksetasi . sas thimizo ta sxolia sas .
i poupsi opos eipa den exei arketo THAROS NA APANTISEI se sxolia mou,
kai otan leipo ,probalei ,opos ola ta xoris prosopikotita plasmata, diladi otan o likos den einai ekei,
theorei apo to ipsos tis eparsis tis , oti tha tin anextoume giati einai to alas tis gis , saxlamares einai ena plasma xoris tharos enas narkisos xoris telos, elpizo na kano lathos, elpizo......
Ο/Η denangous exei peira fantazome apo anthropous me aspres podies, “fantazome” .... "o basilias einai trelos" apo to zaratoustra opios katalabe kai opios exei aftia gia na akouei as akousei.
Akoma agapite denangous den eimai afto ,alla aftos, i΄ mperdeveis ta geni i ΄ epibebaioneis oti eisai9 timborixos
ena akomi sxolio gia tin poupsi, be original poupsi, ta tsitata den prosferoun sofia, apla se xaraktirizoun , ( afora to aggliko sou katalabes?) ean to exeis diabasei sou thimizo apo to xaraktires kai xaraktirismoi tou laskaratou, to “o dokisisofos” a!!! sto akapoulko itan yperoxa edo gyrisa sti gnosti mizeri pragmatikotita
denangous prosexe ta anthropakia me tin aspri mplouza karadokoun
konstantine pragmati exo gnomi gia to thema alla ti les aksizei na tin po?
pistevo apolita afto pou eggrapsa stin poupsi oti o vasilias einai trelos
Αν θέλεις τη λες, αν θέλεις όχι. Εγώ θα σου πω τι θα κάνεις;
kaneis ena lathos den zitasa na mou peis ti tha kano , to erotima einai ritoriko, ksero poli kala ti kano kai pote na to kano.
eimaste eleytheroi anthropoi na leme tin gnomi mas otan kai opou iparxoun aftia gia na akoun kai libadia efora
min stenaxorise ,aloste ta logia den exoun simasia kai den pligonoun para mono otan einai alithia,alla tote xriazetai diorthosi poreias
Εύφορα Λιβάδια, σε ένα θέμα για τα Ζωνιανά, θέλουν λίγη προσοχή...
TI ekane o denangous ? apesire ta anthropakia me tis aspres podies?
epidei akoyo Polla akompsa kai analiseis perispoydastes, gia na min ginoume astioi, den prepei na orisoume apo tin arxi pia einai i politia pou theloume?, i idaniki as poume .
na simfonisoume ti tha pei thesmoi kai pos ginontai sebastoi, apo olous?
ti tha pei paideia? se pia kateftinsi prepei na stoxevi?
na doyme ti tha pei kratos kai pion ipereti?
na doume pioi kai ti einai oi bouleftes?
pio politevma ypiretoun?
ton rolo ton politon tis eftines ,tis ipoxreoseis kai ta dikaiomata tous, klp,
to na probibazoume kati elaxistous se simeio anaforas ,tis leitourgias tous kai tin parabatiki simperifora tous se
toso mega problima, eimaste toulaxiston xazoi,
telika prepei na dextoume oti oi koinonikes symperifores mas, einai antanaklasi tis prosopikis mas apopsis, i koinonia den einai montelo eisagogis alla einai i kathimerini mas leitourgia.
as ginoume emeis kalliteroi kai o kosmos tha ginei kalliteros , ektos ean emeis ,oi krinontes,eimaste apo allo planiti kai den eimaste ypefthinoi gia tipota kai kratame gia ton eafto mas to rolo tou elegkti tou symapntos.
i bioti mas kathorizei pioi eimaste.
kalimera sas kai ligo perissoteri sempnotita kai metriopatheia
guacamole psixraimia
φίλτατε cantoble,
χαίρομαι που οι κύριοι με τις άσπρες μπλούζες σε άφησαν να βγείς από το..Ακαπούλκο.. ελπίζω νάχες δωμάτιο με όμορφους καπιτονέ τοίχους... και πούσαι... μη ξεχνάς να καταπίνεις σε τακτά χρονικά διαστήματα τα ..μικρά ροζ μπουρρίτος... αλλιώς.. pali 8a arxiseis na mas 8ymizeis poso asimanta an8rwpakia eimaste emeis oi potapoi tymvwryxoi twn ierwn kenwn tou pnevmatos sou... kleidokratora tis psyxis mas krataie Assourbanibal!
denangous polis thimos kai kakia, me xaraktirizeis trelo , alla afto den me afora sou to epistrefo, ta dora sou den mou kanoun.
den diekdikisa kanena rolo, malon kaneis lathos .
ta mikra mpouritos pou mou les fainetai itan apotelesmatika gia na mou ta sistineis.
ean den eisai timvorixos ,pes mou ti eisai otan anafereis oti me peiran ta anthropakia me tis aspres mplouzes kai afta kata tin apousia mou kai eksakoloutheis na epimeneis.
den sas eipa potapous ,ean etsi niotheis diko sou to provlima , ego then tha to elega pote afto.
eksakoloutho na epimeno kathe kritiki gia tous allous den einai aksiopisti ean antistoixa den iparxei i diki mas bioti apodeiksi tis thesis mas kai monon otan emeis ginoume kalliteroi, tha gini kai o kosmos kalliteros.
gia to pneyma mou pes oti theleis gia to akapoulko min amfibaleis agapite mou ,einai pragmata pou apodeikniontai , a!!!!! domatio eixa sto ksenodoxeio prezitent kai den eixe kapitone toixous, distoixos gia mena itan ena kalo politeles domatio, e kai kati parapano apo domatio, alla xoris ependisi kapitone stous toixous d i s t i x o s .
tin athanati psixi sou koita na tin sosis eisai ypefthinos , tora to asourmpanimpal pos sou irthe ? me theoreis kai mega nomotheti?
apla gia na min diafonoume sou thimizo to epos gilgames.
sxetika tora me osa eipa agapite moy epi tou thematos, exeis na kaneis kapio sxolio; afto einai to endiaferon ,aplose to plousio perigrafiko sou talento kai parousiase tin thesi sou xoris xaraktirismous, alla me thesis
Η κλοζαπίνη είναι αποτελεσματική σε δοσολογία από 200 έως 900 mg και χρησιμοποιείται συνήθως όταν δεν υπήρχε ανταπόκριση μετά από τη χορήγηση 2 τουλάχιστον κλασσικών αντιψυχωσικών. Μην πάρετε διπλή δόση από αυτό το φάρμακο.Μπορεί να είναι επικίνδυνη. Τα συμπτώματα υπερδοσολογίας περιλαμβάνουν ζάλη, παραλήρημα, αναισθησία, ταχυκαρδία, νωθρότητα, δύσπνοια, επιληπτικές κρίσεις.Αν παρουσιάσετε τέτοια συμπτώματα μετά από λήψη μεγάλης ποσότητας κλοζαπίνης αναζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια γιατι μπορεί να καταλήξουν και σε κώμα ή θάνατο...
(άσχετο αλλά μου άρεσε)
κλοζαπίνη;
Εκ του close up????????
dilonis giatros poupsi, ean oxi eisai poly enimeromeni gia ta psixofarmaka
yparxi loipon kai kati allo pou exo paratirisi se esena legetai dipoliki diataraxi ,ena kalo farmanko einai to ziprexa den dilono giatros oute psixasthenis , mono gnostis,
alla gia na poume kai kati sobaro eisai se thesi na kaneis sizitisi kai ennoo se kathe epipedo apo teleios sobaro se kathe thema ektos apo kallitexnika pou ta vrisko anipofora eos analafra kai diaskedastika.
meta apo tin apantisi sou tha ta poume
Θα φάμε τίποτα;
NIEMANDSROSE pios paragei tin eksousia kai tous eksousiastes ton laon an oxi oi laoi ?
den fantazome na erxonte apo allo planiti;
epeidei oi laoi san ekfrasi den einai maza oute yparxoun mesoi oroi stis koinonikes anafores ,i atomiki efthini einai stoixeiodes kai aftonoito kathikon kai ypoxreosi.
den prepei na kanoume to lathos na fortonoume tin efthini stous allous, den iparxoun alloi para mono emeis
Δημοσίευση σχολίου